Saturday, May 03, 2014

Δημοτικές και συμπολίτευση (3)


Δυστυχώς η συμπολίτευση, κατέληξε να είναι ο Θωμάς και οι χειροκροτητές του. Το έργο είχε παιχτεί την προηγούμενη 8ετία στην Κύμη, και πλέον επαναλήφθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στον νέο δήμο. Μια ντουζίνα δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι, που χειροκροτάνε τον αρχηγό και τον στηρίζουν ότι και αν γίνει, μαγεμένοι από τις τάχα επικοινωνιακές και συνδικαλιστικές αρετές του. 

Εδώ αξίζει να γίνει μια παρένθεση. Ο Θωμάς δεν είναι ούτε κανένας φοβερός συνδικαλιστής, ούτε ο δεινός ρήτορας. Η αμεσότητα και η ευγένεια του εξαντλούνται στην πρώτη εμπεριστατωμένη διαφωνία. Τότε ωρύεται (ποιος ξεχνάει τον σκαιότατο τρόπο με τον οποίο απευθυνόταν στους μηχανικούς που συνέταξαν το σχέδιο πόλης προκειμένου να δώσει επικοινωνιακό σόου), χάνει την ψυχραιμία του, μέχρι και ποτήρια πετάει! Απλά το θέμα είναι ότι η αντιπολίτευση που έχει είναι επιεικώς για τα μπάζα, με αποτέλεσμα να την εμπαίζει παντιοτρόπως και μέσα στην γενική μετριότητα να εμφανίζεται μεγαλύτερος από ότι πραγματικά είναι.

Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν αρριβίστα που πάνω από οτιδήποτε βάζει την πολιτική του καρριέρα. Πρωτοεκλέχθηκε δημοτικός σύμβουλος με τη νεα δημοκρατία και όταν είδε πως η παράταξη έφθινε στην Κύμη το γύρισε σε ανεξάρτητος. Χαριεντιζόταν επί Κωστάκη Καραμανλή με διάφορους γαλάζιους υπουργούς και βουλευτές προσβλέποντας σε βουλευτική θητεία ή έστω νομαρχιακό θώκο, και όταν είδε ότι ο δικομματισμός πνέει τα λοίσθια αποφάσισε να παραμείνει στην τοπική αυτοδιοίκηση. Καλύτερα δήμαρχος για όσο πάει (και μάλλον θα "πάει" πολύ), παρά βουλευτής για σκάρτη τετραετία και μετά σπίτι του.

Στα θετικά του, θέτει υψηλούς στόχους, και κάποιους από αυτούς τους πιάνει. Το νέο λιμάνι, τουλάχιστον η πρώτη φάση του, είναι ένα έργο που έπρεπε να γίνει. Αφενός για να τονωθεί η κίνηση της περιοχής σε δύσκολες εποχές και αφετέρου διότι με το νέο σχεδιασμό όλη η κίνηση μεταφέρεται εκτός της πλατείας. Ηταν απαράδεκτο να τρώει ο κόσμος στον Φώντα ή να παίζουν τα πιτσιρίκια στην παιδική χαρά και στα 10 μέτρα να διέρχεται όλη κίνηση του καραβιού. Από την άλλη, επιμένω ότι η 2η και η 3η επέκταση θα βλάψουν ουσιαστικά τον χαρακτήρα και το τοπίο της περιοχής (το μόνο ευχάριστο είναι οτι λόγω κρίσης δεν υπάρχουν κονδύλια για να εκτελεστούν τα έργα στο άμεσο μέλλον). Επίσης πρέπει, ανεξάρτητα από το τι θα γίνει με τον δρόμο Χαλκίδας-Κύμης που έχει τεθεί ως στόχος, να διαπλατυνθεί και να σημανθεί ο υπάρχων ΑΜΕΣΑ. Όποιος έχει πετύχει στο απέναντι ρεύμα το ξεφόρτωμα του Αχιλλέα σε οποιοδήποτε σημείο από το Αλιβέρι και μετά, ξέρει ότι τα θανατηφόρα ατυχήματα θα πολλαπλασιαστούνε με την αύξηση των γραμμών.

Αρνητικά αυτής της τετραετίας, οι θέσεις του στα περιβαλλοντικά θέματα (RDF, ΛΑΡΚΟ, παράνομες αμμοληψίες, ανεξέλεγκτη υλοτομία), η εκκωφαντική σιγή του όσον αφορά τα αυθαίρετα στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο και τα "χατήρια" προκειμένου να μην δυσαρεστήσει ψηφοφόρους. Ειδικότερα, είναι κρίμα ένα έργο όπως η ανάπλαση της πλατείας, ενώ ήταν σωστά σχεδιασμένο, να υπόκειται σε αναθεωρήσεις προς το χειρότερο για να μην δυσαρεστηθούν μαγαζάτορες, ταξιτζήδες ή μητροπολίτες.

Σε κάθε περίπτωση, σίγουρα δεν αποτελεί τον χειρότερο δήμαρχο που πέρασε από την Κύμη, κάθε άλλο. Οποιαδήποτε σύγκριση με προηγούμενες δημοτικές αρχές τόσο της Κύμης όσο και των άλλων περιοχών, καταλήγει υπέρ του. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι η καλύτερη ή η ενδεδειγμένη λύση για τον τόπο μας.

1 comment:

Anonymous said...

ρε κυμαιε, δεν σου θυμιζει λιγο βαγγελα βενιζελο ο χαλιφης?