Για τον δρόμο Χαλκίδα-Κύμη
Είχα ξεκινήσει να γράφω ένα κείμενο για τα χριστούγεννα στην (πανέμορφη) Κύμη και το στολισμό της πλατείας, μέχρι που βρήκα στο επίσημο σαιτ του Δήμου Κύμης αυτό το δημοσίευμα, για τον πολυθρύλητο δρόμο που θα ενώνει την Κύμη με τη Χαλκίδα. Η ουσία του δημοσιεύματος είναι η δήλωση του υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Θ. Ξανθόπουλου, με βάση την οποία εγκρίθηκε κονδύλι για την... προμελέτη του οδικού άξονα. Πριν βιαστούμε να ανοίξουμε σαμπάνιες, ας διαβάσουμε προσεκτικά τη δήλωση του υφυπουργού: ‘εγκρίθηκε συμβατική πίστωση 2 εκ. ευρώ για μια ολοκληρωμένη αναγνωριστική μελέτη με εναλλακτικές λύσεις, για να επιλεγεί η βέλτιστη’. Δηλαδή, τα 2 εκ. θα πάνε στην προμελέτη, η οποία θα λειτουργήσει σαν μπούσουλας για την κανονική μελέτη, αν και όποτε γίνει η τελευταία.
Χωρίς να θέλω να γίνω κασσάνδρα, διατηρώ αρκετές επιφυλάξεις όταν ακούω τους πολιτικούς να μιλάνε για ‘εναλλακτικές λύσεις’. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει ένας γνώμονας για τα τεχνικά στοιχεία του δρόμου, όπως το από που θα περνάει ή το πλάτος του, αλλά ανάλογα με τα οικονομικά κόστη και κυρίως τις αντιδράσεις των κατοίκων, θα αποφασιστεί η χάραξη/σχεδίασή του. Γενικά, ο τεχνικά σωστός δρόμος δεν θα πρέπει να περνάει μέσα από τα χωριά, αλλά να είναι κλειστός με δύο λωρίδες σε κάθε κατεύθιυνση. Αυτό θα επιτρέψει την ανάπτυξη μέσων ταχυτήτων της τάξεως των 120 χλμ/ώρα, οπότε η Κύμη θα απέχει μόλις μία ώρα και 40 λεπτά από την Αθήνα. Τα προβλήματα ξεκινάνε από το γεγονός ότι δύσκολα οι κάτοικοι των χωριών θα δεχτούν να περνάει ο δρόμος έξω από αυτά, με το πρόσχημα ότι θα πέσει η εμπορική τους κίνηση. Άλλωστε, ο κύριος Βλαχογιάννης εκπροσωπώντας την ‘πράσινη’ παράταξη είχε ταχθεί ενάντια σε μία τέτοια προοπτική με το επιχείρημα της ερήμωσης των χωριών. Προφανώς η νομαρχία, όντας πράσινη, θα φέρει προσκόμματα με το ίδιο σκεπτικό, στον τεχνικά σωστό δρόμο.
Επίσης, ακόμα και αν λυθούν τα προβλήματα της προμελέτης, ουδείς εγγυάται ότι η μελέτη θα γίνει στην ώρα της ώστε να προλάβει να ενταχθεί το έργο στο Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης ή ότι δεν θα αντιμετωπίσει προσφυγές στο ΣτΕ λόγω πχ ελλειπούς περιβαλλοντικής μελέτης. Πολύ φοβάμαι ότι για άλλη μία φορά οι αρμόδιοι θα φοβηθούν το πολιτικό κόστος και θα καταλήξουμε σε μία διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου με 1-2 παρακάμψεις έξω από κάποια χωριά. Φυσικά, κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό διότι θα καθιστούσε το λιμάνι μας ακατάλληλο να δεχθεί γραμμές για το βόρειο-βορειανατολικό Αιγαίο, λόγω ελλιπούς οδικού δικτύου. Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, να πιέσουμε ώστε να μην μείνουμε στην όποια προμελέτη και το πρόβλημα χρονίσει, αλλά και να μην συμβιβαστούμε με οποιαδήποτε λύση- πασάλλειμα.
Υ.Γ. επιτέλους χειμώνας! Η πρόβλεψη για την Κύμη (πατήστε και σε κανένα λινκ στη στήλη δεξιά! Τζάμπα τα βάζω;) δίνει παραμονή χριστουγέννων με χιονόνερο! Άντε, να δούμε άσπρη μέρα!
Υ.Γ.2 Καλές γιορτές σε όλους!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment