Για όσους δεν γνωρίζουν, τα γεγονότα έχουν λίγο-πολύ ως εξής: η Εταιρεία Ευβοικών Σπουδών διοργάνωσε μία εκδήλωση για την πρωτομαγιά, στο πλοίο Αχιλλέας. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Μπάτσα-Θωμά ζήτησε να πάρει το λόγο για να απευθύνει χαιρετισμό και οι διοργανωτές της το αρνήθηκαν. Το αποτέλεσμα είναι τις τελευταίες μέρες να έχουν βγεί δύο ανακοινώσεις, μία από το δήμο Κύμης και μία από την Εταιρεία Ευβοικών Σπουδών. Στην πρώτη, καταγγέλεται ότι δεν προσκαλέστηκε στην εκδήλωση ο δήμαρχος Κύμης και μάλιστα για δεύτερη φορά. Σε αυτή της ΕΕΣ, υποτίθεται ότι δίνεται μία απάντηση στις προηγούμενες καταγγελίες.
Ξεκινώντας από την χρονικά πρότερη, η ανακοίνωση του δήμου Κύμης θα ήταν σοβαρή, αν στεκόταν στο γεγονός της μή πρόσκλησης, όμως, επεκτείνεται στην άρνηση των διοργανωτών να δώσουν το λόγο στην κ. Μπάτσα-Θωμά. Είναι τουλάχιστον αφέλεια σε μία εκδήλωση όπου δεν υπήρξαν χαιρετισμοί, ούτε μίλησε κάποιος από τους άλλους δημάρχους και βουλευτές που παρευρίσκονταν, να απαιτεί η κ. Μπάτσα-Θωμά να της δοθεί ο λόγος. Επίσης, είναι ακόμα χειρότερο η δημοτική αρχή να υιοθετεί πλήρως τη στάση της κ. Μπάτσα-Θωμά και στην ανακοίνωσή της να αναφέρεται ότι "ο σκηνοθέτης κ. Χονδρoγιάννης, ο οποίος μάλιστα, ενώ περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο πώς καταπνίγηκε στο αίμα η εξέγερση των εργατών το '36 στη Θεσσαλονίκη, κατέπνιξε το αίτημα της κ. Μπάτσα, αρνούμενος να της δώσει το λόγο, με εγωιστικό τρόπο όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, γιατί ήθελε να έχει στην εκδήλωση αυτή, αυτός τον τελευταίο λόγο." Ο λαικισμός σε όλο του το μεγαλείο! Σιγά την "κατάπνιξη" του αιτήματος!
Η δημόσια δήλωση της κ. Μπάτσα-Θωμά, που κυκλοφόρησε την ίδια μέρα, είναι μνημείο προχειρότητας και κενολογίας. Σε δυόμιση παραγράφους μπλέκει τον Λαμπράκη, τον Παναγούλη, τον Ρίτσο, τα αιτήματα για ελευθερία και τους εργατικούς αγώνες με την "εμπάθεια" του ΔΣ του τοπικού παραρτήματος της ΕΕΣ. Ωραία τα ελληνικά της ανακοίνωσης, όμως νοηματικά είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Θα μπορούσε κάλλιστα να μείνει στο γεγονός της μή πρόσκλησης και να αφήσει τους δεκάρικους για την ελευθερία.
Από την άλλη πλευρά, η ανακοίνωση της ΕΕΣ είναι κλασσικό δείγμα φτηνού συνδικαλισμού και κουτοπονηριάς. Εν τάχει, αναφέρει πως το ΔΣ της ΕΕΣ είχε αποφασίσει να μην σταλούν προσκλήσεις, παρά μόνο στα μέλη του και στους χορηγούς. Αν το πράγμα έληγε εδώ, το δίκιο θα ήταν με το μέρος της ΕΕΣ. Όμως παρακάτω η ανακοίνωση αναφέρει "Όλοι, λοιπόν ενημερώθηκαν -και έμμεσα προσκλήθηκαν- με αφίσες που τοιχοκολλήθηκαν και προσκλήσεις που κυκλοφόρησαν δίκην φέιγ-βολάν. Τέτοια πρόσκληση, ανώνυμη, πήρε τόσο ο Δήμαρχος Σκύρου (και μάλιστα από τα χέρια του Προέδρου της Ναυτικής Εταιρείας Σκύρου, οικοδεσπότη της εκδήλωσης) όσο και άλλοι "επώνυμοι" που παραβρέθηκαν (πρ. υπουργοί κλπ). Ιδιαίτερη πρόσκληση στάλθηκε μόνο στο Μητροπολίτη, για δικούς μας ειδικούς λόγους." Η δια χειρώς πρόσκληση του δημάρχου Σκύρου από τον οικοδεσπότη της εκδήλωσης, δεν είναι ειδική μεταχείριση; Όσο και αν διαφωνώ με το Θωμά, ως κυμαίος αισθάνομαι προσβεβλημένος που ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής Σκύρου προσκλήθηκε με διαφορετικό τρόπο από τον αντίστοιχο της Κύμης, ειδικά όταν αυτό γίνεται από μία εταιρεία που υποτίθεται ότι θέλει να προάγει τον πολιτισμό και την παιδεία.
Επίσης, γιατί στάλθηκε ιδιαίτερη πρόσκληση στον μηροπολίτη, τη στιγμή που το ΔΣ είχε αποφασίσει να σταλθεί τέτοια μόνο στα μέλη και στους χορηγούς; Ποιοι είναι οι "ειδικοί λόγοι" που αναφέρει ο συντάκτης της ανακοίνωσης; Είναι μυστικοί; Κρατικό απόρρητο; Γιατί τέτοια διάκριση υπέρ του μητροπολίτη και εναντίον της δημοτικής αρχής; Μία πιθανή απάντηση είναι γιατί ο μητροπολίτης δεν χαμπαριάζει από 'ανώνυμες προσκλήσεις' και άλλες τέτοιες μπαρούφες. Στο σημείο αυτό αξίζει να θυμηθούμε ότι η επίσημη εκκλησία σε όλους τους πρόσφατους αγώνες που αφορούν τους εργατικούς αγώνες και την ελευθερία, μάλλον είχε αρνητική στάση παρά τους στήριζε. Άρα η πρόσκληση του μητροπολίτη και όχι της δημοτικής αρχής αποτελεί προσβολή στους εργατικούς αγώνες, για τους οποίους έγινε και η εκδήλωση!
Με άλλα λόγια, η ΕΕΣ φέρθηκε επιεικώς ηλίθια, προκρίνοντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες και παιδικά ναζάκια εις βάρος της ιστορίας της και της ουσίας της εκδήλωσης. Η δημοτική αρχή από την πλευρά της, έχασε το όποιο δίκιο της, αναλωνόμενη σε θεατρινισμούς και κορώνες.
Ξεκινώντας από την χρονικά πρότερη, η ανακοίνωση του δήμου Κύμης θα ήταν σοβαρή, αν στεκόταν στο γεγονός της μή πρόσκλησης, όμως, επεκτείνεται στην άρνηση των διοργανωτών να δώσουν το λόγο στην κ. Μπάτσα-Θωμά. Είναι τουλάχιστον αφέλεια σε μία εκδήλωση όπου δεν υπήρξαν χαιρετισμοί, ούτε μίλησε κάποιος από τους άλλους δημάρχους και βουλευτές που παρευρίσκονταν, να απαιτεί η κ. Μπάτσα-Θωμά να της δοθεί ο λόγος. Επίσης, είναι ακόμα χειρότερο η δημοτική αρχή να υιοθετεί πλήρως τη στάση της κ. Μπάτσα-Θωμά και στην ανακοίνωσή της να αναφέρεται ότι "ο σκηνοθέτης κ. Χονδρoγιάννης, ο οποίος μάλιστα, ενώ περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο πώς καταπνίγηκε στο αίμα η εξέγερση των εργατών το '36 στη Θεσσαλονίκη, κατέπνιξε το αίτημα της κ. Μπάτσα, αρνούμενος να της δώσει το λόγο, με εγωιστικό τρόπο όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, γιατί ήθελε να έχει στην εκδήλωση αυτή, αυτός τον τελευταίο λόγο." Ο λαικισμός σε όλο του το μεγαλείο! Σιγά την "κατάπνιξη" του αιτήματος!
Η δημόσια δήλωση της κ. Μπάτσα-Θωμά, που κυκλοφόρησε την ίδια μέρα, είναι μνημείο προχειρότητας και κενολογίας. Σε δυόμιση παραγράφους μπλέκει τον Λαμπράκη, τον Παναγούλη, τον Ρίτσο, τα αιτήματα για ελευθερία και τους εργατικούς αγώνες με την "εμπάθεια" του ΔΣ του τοπικού παραρτήματος της ΕΕΣ. Ωραία τα ελληνικά της ανακοίνωσης, όμως νοηματικά είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Θα μπορούσε κάλλιστα να μείνει στο γεγονός της μή πρόσκλησης και να αφήσει τους δεκάρικους για την ελευθερία.
Από την άλλη πλευρά, η ανακοίνωση της ΕΕΣ είναι κλασσικό δείγμα φτηνού συνδικαλισμού και κουτοπονηριάς. Εν τάχει, αναφέρει πως το ΔΣ της ΕΕΣ είχε αποφασίσει να μην σταλούν προσκλήσεις, παρά μόνο στα μέλη του και στους χορηγούς. Αν το πράγμα έληγε εδώ, το δίκιο θα ήταν με το μέρος της ΕΕΣ. Όμως παρακάτω η ανακοίνωση αναφέρει "Όλοι, λοιπόν ενημερώθηκαν -και έμμεσα προσκλήθηκαν- με αφίσες που τοιχοκολλήθηκαν και προσκλήσεις που κυκλοφόρησαν δίκην φέιγ-βολάν. Τέτοια πρόσκληση, ανώνυμη, πήρε τόσο ο Δήμαρχος Σκύρου (και μάλιστα από τα χέρια του Προέδρου της Ναυτικής Εταιρείας Σκύρου, οικοδεσπότη της εκδήλωσης) όσο και άλλοι "επώνυμοι" που παραβρέθηκαν (πρ. υπουργοί κλπ). Ιδιαίτερη πρόσκληση στάλθηκε μόνο στο Μητροπολίτη, για δικούς μας ειδικούς λόγους." Η δια χειρώς πρόσκληση του δημάρχου Σκύρου από τον οικοδεσπότη της εκδήλωσης, δεν είναι ειδική μεταχείριση; Όσο και αν διαφωνώ με το Θωμά, ως κυμαίος αισθάνομαι προσβεβλημένος που ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής Σκύρου προσκλήθηκε με διαφορετικό τρόπο από τον αντίστοιχο της Κύμης, ειδικά όταν αυτό γίνεται από μία εταιρεία που υποτίθεται ότι θέλει να προάγει τον πολιτισμό και την παιδεία.
Επίσης, γιατί στάλθηκε ιδιαίτερη πρόσκληση στον μηροπολίτη, τη στιγμή που το ΔΣ είχε αποφασίσει να σταλθεί τέτοια μόνο στα μέλη και στους χορηγούς; Ποιοι είναι οι "ειδικοί λόγοι" που αναφέρει ο συντάκτης της ανακοίνωσης; Είναι μυστικοί; Κρατικό απόρρητο; Γιατί τέτοια διάκριση υπέρ του μητροπολίτη και εναντίον της δημοτικής αρχής; Μία πιθανή απάντηση είναι γιατί ο μητροπολίτης δεν χαμπαριάζει από 'ανώνυμες προσκλήσεις' και άλλες τέτοιες μπαρούφες. Στο σημείο αυτό αξίζει να θυμηθούμε ότι η επίσημη εκκλησία σε όλους τους πρόσφατους αγώνες που αφορούν τους εργατικούς αγώνες και την ελευθερία, μάλλον είχε αρνητική στάση παρά τους στήριζε. Άρα η πρόσκληση του μητροπολίτη και όχι της δημοτικής αρχής αποτελεί προσβολή στους εργατικούς αγώνες, για τους οποίους έγινε και η εκδήλωση!
Με άλλα λόγια, η ΕΕΣ φέρθηκε επιεικώς ηλίθια, προκρίνοντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες και παιδικά ναζάκια εις βάρος της ιστορίας της και της ουσίας της εκδήλωσης. Η δημοτική αρχή από την πλευρά της, έχασε το όποιο δίκιο της, αναλωνόμενη σε θεατρινισμούς και κορώνες.
No comments:
Post a Comment