Tuesday, November 07, 2006

Τελικά, αυτοί είμαστε;

Αναδημοσιεύω το άρθρο του Περικλή Κορόβεση από τη χθεσινή ελευθεροτυπία, το οποίο περιγράφει, με αφορμή το συμβάν της Αμαρύνθου, τις εντυπώσεις του συγγραφέα από την ελληνική επαρχία. Δυστυχώς, αν και γίνεται μοιάζει ισοπεδοτικός σε ορισμένα σημεία, τα όσα λέει είναι μεγάλες αλήθειες που τις βιώνουμε καθημερινά και στην Κύμη...

Μήπως βιάζει και το σχολείο;

Του ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΟΡΟΒΕΣΗ

Στη μικρή επαρχιακή πόλη που καταφεύγω όταν θέλω να απομονωθώ για να γράψω ένα βιβλίο έχω την προσωνυμία «φάντασμα». Αυτό δεν οφείλεται στις μεταφυσικές ανησυχίες των κατοίκων, αλλά στο γεγονός πως είμαι ο μόνος που κυκλοφορεί με τα πόδια. Και αυτό είναι αξιοπρόσεκτο, αν όχι μεμπτό. Εν τούτοις έχω γίνει αποδεκτός από την τοπική κοινωνία επειδή συνεισφέρω στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου με τις συχνές επισκέψεις μου στα μπαρ και τα εστιατόρια, όταν βέβαια αυτά είναι ανοιχτά. Ακόμα έχω κερδίσει κάποιες καλημέρες από κάποιες εμφανίσεις στην τηλεόραση. Στην επαρχία είναι δύσκολο να βρεις άνθρωπο να μιλήσεις για κάτι άλλο εκτός από το ποδόσφαιρο και τον καιρό. Μέρος ιδανικό για ηθοποιούς και τραγουδιστές, αν για κάποιο λόγο πρέπει να κάνουν αφωνία.Η μόνη δυνατότητα που έχεις για να καταλάβεις αν λειτουργούν οι φωνητικές σου χορδές, είναι με το μανάβη σου, τον ψαρά σου, τον εφημεριδοπώλη σου, το φούρναρη ή τον άνθρωπο του σούπερ μάρκετ που βρίσκεται στον πάγκο με τα αλλαντικά και τα τυριά. Δεν ξέρω αν στις ταμίες επιτρέπεται να πουν τίποτε άλλο από το «Εχετε καρτούλα;» και το «ευχαριστούμε» (αυτό συμβαίνει και στην Αθήνα). Τις μέρες του βιασμού της δεκαεξάχρονης Βουλγάρας, στην Αμάρυνθο Ευβοίας, από τέσσερις συμμαθητές της και με τη συνέργεια άλλων τεσσάρων συμμαθητριών που βιντεοσκοπούσαν το θέαμα με προφανή σκοπό τον εξευτελισμό και τον περαιτέρω εκβιασμό, ρώτησα «τις άκρες μου» σ' αυτήν την όμορφη παραλιακή πόλη τι σκέφτονται για το συμβάν. Λίγο-πολύ συμφωνούσαν όλοι. Το φταίξιμο ήταν της Βουλγάρας. Αν δεν τα ήθελε δεν θα τα πάθαινε.Και μου εξήγησαν πως όλες οι πουτάνες της περιοχής είναι Βουλγάρες. Και μου υπέδειξαν κάποια μαγαζιά στην ευρύτερη περιοχή να πάω να το διαπιστώσω «ιδίοις όμμασι». Και στη βάση της ίδιας έγκριτης κοινωνιολογικής μελέτης, διαπίστωσαν πως οι ξένοι που έχουν έρθει στην Ελλάδα είναι τα αποβράσματα των κοινωνιών από τις οποίες προέρχονται. Εκεί δεν τους θέλουν. Οι Ρουμάνοι ειδικεύονται στις κλοπές, οι Αλβανοί στις ληστείες και τα εγκλήματα, οι Ρώσοι είναι μαφία και οι Βουλγάρες είναι πουτάνες. Τα επιχειρήματά μου τα βρήκαν αφελή και όταν ακόμα τους εξήγησα πως αυτά έλεγαν και για τους Ελληνες μετανάστες σε όποια χώρα και να πήγαν. Ολοι αυτοί οι άνθρωποι έχουν οικογένειες, σπίτια και αυτοκίνητα και παιδιά που φροντίζουν να μην τους λείψει κανένα φροντιστήριο. Ανήκαν σε όλη την πολιτική γκάμα πλην ΣΥΝ. Μια μικρή διαφοροποίηση είχε ο φίλος μου ο κουκουές, που είπε πως αυτά τα πράγματα δεν γίνονταν επί κομμουνισμού. Ο καπιταλισμός τούς διέφθειρε. Πιστεύω πως είναι έτσι όλη η επαρχία. Νεκρές πόλεις μέσα στην ανία, τη θλίψη και την ανεργία.Τίποτα δεν συμβαίνει. Μοναδική πνευματική τροφή, η τηλεόραση, που τους τροφοδοτεί με ρατσιστικές αντιλήψεις και συμπεριφορές και ο τηλεθεατής τις καταπίνει αμάσητα, γιατί δεν υπάρχει μια άλλη πηγή πληροφόρησης. Η Ελλάδα σήμερα είναι μια πολυεθνική χώρα όπως είναι όλη η Ευρώπη και κάθε άλλο κράτος που είναι πλούσιο. Και αυτή η χώρα, προϊόντος του χρόνου, βυθίζεται στην αμάθεια και την αβελτηρία. Εδώ και περίπου τρεις δεκαετίες έρχονται μετανάστες στην Ελλάδα. Δεν θα έπρεπε να είχε δημιουργηθεί ένα υπουργείο Μεταναστευτικών Ζητημάτων που να εξηγήσει στους παλιούς Ελληνες γιατί αυτή η έλευση των νέων Ελλήνων, άσχετα από ποια είναι η χώρα καταγωγής; Δεν είμαι υπέρ της αφομοίωσης των μεταναστών. Οπου υπήρξα μετανάστης πάλεψα για να κρατηθεί η ελληνική μας ταυτότητα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν αποδέχεσαι το πλαίσιο της κοινωνίας όπου ζεις. Και στο σημείο που δεν το δέχεσαι, αυτό μπορεί να συμβεί και με τους ντόπιους και έτσι δημιουργούνται νέοι δεσμοί. Σημαίνει πως δένεσαι με βαθύτερες σχέσεις στη χώρα όπου ζεις και δουλεύεις, παλεύοντας για μια άλλη κοινωνία.Η πρωτοβουλία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια να βρει την αριστούχο εργαζόμενη μαθήτρια επαινέθηκε δικαίως από όλους. Και μπράβο του. Αλλά δεν φτάνει αυτό. Γιατί όχι μια επίσκεψη και στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ που γίνεται κάθε χρόνο; Γιατί να μην ενδιαφερθεί για τους άστεγους ή τους εξαρτημένους χρήστες απαγορευμένων ουσιών; Σε τελική ανάλυση, όλοι αυτοί είναι θύματα διακρίσεων και περιφρόνησης. Και ας υποθέσουμε πως ο Πρόεδρος γίνεται ακτιβιστής. Εχει κάθε δικαίωμα. Το Σύνταγμα δεν το απαγορεύει. Μία ψήφος είναι και αυτός, όπως όλοι μας. Ωραίο θα ήταν. Ομως δεν φτάνει. Χρειάζονται θεσμοί. Αλλά η Ν.Δ. δεν μπορεί να δημιουργήσει άλλο θεσμό από τα ΜΑΤ και τα ασφυξιογόνα. Το δε ΠΑΣΟΚ αποδείχθηκε κόμμα μιας χρήσης, και αυτής προσωπικής, με τον Ανδρέα Παπανδρέου. Τώρα περιμένουμε την τρίτη ταφή του. Και το Α της Αριστεράς μπορεί να διαβαστεί και σαν Ανικανότητα να παρέμβει και να προτείνει. Η 16χρονη να συμβολίζει την ελληνική κοινωνία; Το ίδιο της το σχολείο τη βίασε και μετά την απέβαλε. Μήπως ανάμεσα στους βιαστές θα πρέπει να ψάξουμε και δασκάλους;

1 comment:

Anonymous said...

Άσχετα από το γεγονός της Αμαρύνθου, μια και δεν το κρίνω γιατί απλά δεν γνωρίζω το "γεγονός". Και εξηγούμαι, όσο απαίδευτοι είμαστε εμείς οι έλληνες, το ίδιο απαίδευτοι είναι ; οι Βούλγαροι ή Ρουμάνοι ή Άγγλοι ή .......ή ..... ; (πιστεύω πως όποια άρνηση στο τελευταίο ερώτημα θα ήταν τουλάχιστον αφελής ή ακόμα και έρπουσα ρατσιστική).

Και εξηγούμαι, δηλαδή για την αμορφωσιά, την θρησκοληψία, την αδιαφορία ενός λαού (συν τον δικό μας λαό δηλαδή) δεν φταίει κανένας ... είναι απλά έτσι, ένα νομοτελειακό γεγονός;

Δεν φταίει δηλαδή ο κ. Κοροβέσης ; ή κάθε άλλος κύριος που ρίχνει το φταίξιμο στα "βρώμικα πόδια" και όχι στο "σάπιο κεφάλι".

Και όλοι αυτοί οι επιστητοί που παρέλασαν στην Αμάρυνθο ; δεν θα ήταν καλύτερα να έκαναν την ωραία παρέλαση τους έξω από το Μαξίμου ; και ακόμα καλύτερα έξω από το Mega, Antena κ.λ.π.

Βέβαια, κάποιος άλλος θα γράψει ...
τέτοιοι που είμαστε τέτοιους πνευματικούς και άλλους ηγέτες έχουμε....

Το τελευταίο σκεπτικό μοιάζει λίγο ( ή πολύ ) με τον σκύλο που κυνηγάει την ουρά του ή σαν το γνωστό "η κόττα έκανε τ΄αυγό ή το αυγό την κόττα;"


ένας αιρετικός κυμαίος.
"ζούμε σε ένα πνευματικό και πολιτικό φασισμό που ονομάζεται εν συντομία "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!!!"