Wednesday, February 25, 2009

Μητροπολίτης και λιθάνθρακας

Με βάση δημοσίευμα του σημερινού Σερβιτόρου, ο μητροπολίτης Καρυστίας και Σκύρου Σεραφείμ με επιστολή του στον υπουργό ανάπτυξης τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας λιθανθρακικής μονάδας στο Αλιβέρι. Δυστυχώς στο δημοσίευμα δεν παρατίθεται η επιστολή του, οπότε τα συμπεράσματα βασίζονται αυστηρά σε αυτό.

Καταρχάς εντύπωση προκαλεί πως δεν αναφέρει πουθενά στην επιστολή του κάτι για τις βλαβερές συνέπειες του λιθάνθρακα. Λέξεις όπως «καρκίνος», «ρύποι», «φαινόμενο του θερμοκηπίου», απουσιάζουν παντελώς. Ο λιθάνθρακας αναγορεύεται στη θαυματουργή λύση του προβλήματος της ανεργίας. Και αναρωτιέμαι, δεν του πέρασε από το μυαλό ότι πχ και ένα εργοστάσιο με φυσικό αέριο λύνει εξίσου καλά το πρόβλημα μολύνοντας πολύ λιγότερο;

Στην ίδια επιστολή φέρεται να υποστηρίζει ότι αυτοί που αντιδρούν στον λιθάνθρακα είναι μόνο μια ομάδα οικολόγων που ενισχύεται και από ομάδες εκτός της περιοχής. Επιτέλους, η θεωρία του «περιφερόμενου θίασου των Εξαρχείων» που επικαλείται ο Κακλαμάνης βρίσκει και άλλον υποστηρικτή! Λες και το πρόβλημα του θερμοκηπίου δεν είναι παγκόσμιο ή οι ρύποι κάθονται μόνο πάνω από τα σπίτια των μηχανικών της ΔΕΗ, οπότε κανείς άλλος εκτός από αυτούς δεν δικαιούται δια να ομιλεί. Εδώ να σημειωθεί πως έχει απαγορευθεί η κατασκευή εργοστασίων λιθάνθρακα στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, διότι παρά το ότι είναι φθηνό καύσιμο και εν αφθονία στην Ευρώπη, έχει τραγικές συνέπειες για τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Αλλά τι ξέρουν και αυτοί οι κουτόφραγκοι;

Το μεγαλύτερο μαργαριτάρι, όμως, είναι εκεί που αναφέρει ότι τα δενδρύλλια που ξηλώθηκαν δείχνουν τις «αντιθέσεις» στην τοπική κοινωνία. Με άλλα λόγια εξισώνονται οι οικολογικές οργανώσεις και οι κάτοικοι με ονοματεπώνυμο που υπό το φως της ημέρας δενδροφύτευσαν μία έκταση με τους δύο-τρεις αλήτες που το ίδιο βράδυ ξερίζωσαν τα δενράκια. Και αναρωτιέμαι, αν κάποια στιγμή βρεθούν δυο-τρεις αλήτες που κατεβάσουν το σταυρό από τον αγιο Θανάση ή βανδαλίσουν κάποιο εκκλησάκι ο μητροπολίτης θα βγάλει ανακοίνωση που θα αναφέρεται στις «αντιθέσεις» της κοινωνίας της Κύμης ή θα παίρνει ξεκάθαρη θέση καταδικάζοντας το συμβάν; Γιατί λοιπόν στα του οίκου του είναι ξεκάθαρος και στα υπόλοιπα αναλώνεται σε φτηνούς συνδικαλισμούς;

Δυστυχώς, επειδή θεωρώ πως ο Σεραφείμ κάθε άλλο παρά αφελής είναι ώστε να μην γνωρίζει τι σημαίνει λιθάνθρακας, δεν μου φαίνεται έντιμη η θέση του και η στάση του.

2 comments:

Anonymous said...

o serafeim einai megali lera.sto poleodomiko esteile dio korakia tou gia na empodisei tin entaksi tis xilis sto sxedio.diekdikoun oi papardoi ta spitia mas kai ta xorafia mas kai o thomas den kanei tipota.allakali lera einai kai aytos.ta exei takimiasei me to serafeim gia to milonopoulio.gi ayto den kanei karnavali o dimos mas opos palia epeidi antidra o papardos kai toy kanei to xatiri o thomas.

ΣΔΑΠΠΕ ΚΥΜΗΣ said...

Ο Μητροπολίτης στο παρελθόν με το ίδιο αιτιολογικό περί θέσεων εργασίας έχει εκφρασθεί θετικά και για την ΛΑΡΚΟ. Φαίνεται ότι αγνοεί ότι ο κόσμος φτιάχθηκε "καλώς λίαν" χωρίς λιθάνθρακα και ΛΑΡΚΟ και ότι υπάρχει εγκύκλιος της Εκκλησίας από τον 19 αι. περί προστασίας των δασών.