Πριν δύο-τρεις εβδομάδες ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ ότι εγκρίθηκε το κονδύλι για την προμελέτη του νέου οδικού άξονα Χαλκίδας-Κύμης. Στην ουσία η προμελέτη θα αποτελεί ένα "μπούσουλα" για το τελικό σχέδιο, περιλαμβάνοντας χοντρικά τις περιοχές από όπου θα διέλθει ο νέος δρόμος και μία πρώτη εκτίμηση του κόστους.
Αυτό το θέμα ήταν από τα πρώτα που είχαν αναφερθεί σε αυτό εδώ το blog. Έγραφα τότε: "Τα προβλήματα ξεκινάνε από το γεγονός ότι δύσκολα οι κάτοικοι των χωριών θα δεχτούν να περνάει ο δρόμος έξω από αυτά, με το πρόσχημα ότι θα πέσει η εμπορική τους κίνηση. Άλλωστε, ο κύριος Βλαχογιάννης εκπροσωπώντας την ‘πράσινη’ παράταξη είχε ταχθεί ενάντια σε μία τέτοια προοπτική με το επιχείρημα της ερήμωσης των χωριών. Προφανώς η νομαρχία, όντας πράσινη, θα φέρει προσκόμματα με το ίδιο σκεπτικό, στον τεχνικά σωστό δρόμο.[...]Πολύ φοβάμαι ότι για άλλη μία φορά οι αρμόδιοι θα φοβηθούν το πολιτικό κόστος και θα καταλήξουμε σε μία διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου με 1-2 παρακάμψεις έξω από κάποια χωριά."
Τις προηγούμενες μέρες, ο μητροπολίτης με επιστολή του στον Σουφλιά, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δρομολόγηση του έργου. Και πριν προλάβει να στεγνώσει το μελάνι, ο νομάρχης μας κ. Μπουραντάς έστειλε επιστολή στον Σεραφείμ διαφωνώντας με τη θέση του. Πιο συγκεκριμένα, ο Μπουραντάς, όπως και η πράσινη παράταξη του δήμου μας, εναντιώνεται ύπουλα στην κατασκευή του δρόμου.
Ο νομάρχης έστειλε την επιστολή του με την εξής αφορμή: "επειδή δεν κάνατε καμιά αναφορά στην αναγκαιότητα των έργων των παρακάμψεων(σ.σ. παρακάμψεις Βασιλικού, Αλιβερίου), αβίαστα συμπεραίνει κανείς ότι δεν θεωρούνται αναγκαία.". Φοβερό επιχείρημα! Να πληροφορήσω τον κύριο Μπουραντά ότι ο Σεραφείμ δεν αναφέρει στην επιστολή του ούτε την αλλαγή του δικτύου ύδρευσης της Κύμης, ούτε την αλλαγή της τσουλήθρας στην πλατεία. Άρα μάλλον και αυτά δεν θα τα θεωρεί αναγκαία έργα με βάση τη λογική Μπουραντά.
Πέρα από την πλάκα, η επιστολή Μπουραντά αντικατοπτρίζει πλήρως την οπισθοδρομικότητα που κυριαρχεί στα ανώτερα κλιμάκια της νομαρχίας. Μία επιστολή γεμάτη φτηνούς συνδικαλισμούς και έωλα επιχειρήματα. Η επιστολή κλείνει ως εξής: "Συνοψίζοντας, υποστηρίζουμε τη μελέτη και την κατασκευή του νέου άξονα, όπως προαναφέραμε, αλλά αγωνιζόμαστε να δημοπρατηθούν άμεσα όλα τα έργα των παρακάμψεων που έχουν ολοκληρωμένες μελέτες.". Με άλλα λόγια, ο Μπουραντάς έγραψε ολόκληρη επιστολή για να πει ότι συμφωνεί μεν με τον νέο οδικό άξονα, αλλά θέλει την δημοπράτηση των παρακάμψεων άμεσα. Και αναρωτιέμαι, ποιος ο στόχος της επιστολής; Να δείξει ότι υπάρχει και διεκδικεί και αυτός έργα για το νομό μας και όχι μόνο ο δήμαρχος Κύμης; Να χαιδέψει τα αυτιά των ψηφοφόρων του στο Αλιβέρι και στο Βασιλικό λέγοντας 'μην ανησυχείται, έχει έργα και για σας'; Να κρατήσει μία επαμφοτερίζουσα στάση για το θέμα; Όλα αυτά μαζί;
Επιπλέον, τι επιστολή είναι αυτή που στη συντριπτική πλειονότητά της αναφέρει τα "μειονεκτήματα" του νέου δρόμου, όπως το κόστος του, το πόσους εξυπηρετεί και το μαράζωμα των τοπικών κοινωνιών, αλλά κλείνει υποστηρίζοντας το έργο; Κάποια στιγμή, πρέπει να καταλάβουν οι διάφοροι βλαχοθόδωροι ότι δεν γίνεται να είναι και με τον αστυφύλακα και με το χωροφύλακα. Μπορεί να αρέσκονται σε συνδικαλιές τύπου 'ναι μεν, αλλά', όμως πλέον αυτά δεν περνάνε. Αν όντως θέλουν τον νέο δρόμο, ας βγουν ανοιχτά να τον διεκδικήσουνε. Αν όχι να το πουν καθαρά και να υποστούν το ανάλογο πολιτικό κόστος. Ας σταματήσουν να κρύβονται πίσω από κείμενα που επιδέχονται πολλών αντιφατικών συμπερασμάτων ή κιτρινισμούς και κατινιές επιπέδου 'πρωταπριλιάτικο αστείο' και 'σιγά μην γίνει'.
Υ.Γ. περισσότερα για το θέμα, από αύριο!
Αυτό το θέμα ήταν από τα πρώτα που είχαν αναφερθεί σε αυτό εδώ το blog. Έγραφα τότε: "Τα προβλήματα ξεκινάνε από το γεγονός ότι δύσκολα οι κάτοικοι των χωριών θα δεχτούν να περνάει ο δρόμος έξω από αυτά, με το πρόσχημα ότι θα πέσει η εμπορική τους κίνηση. Άλλωστε, ο κύριος Βλαχογιάννης εκπροσωπώντας την ‘πράσινη’ παράταξη είχε ταχθεί ενάντια σε μία τέτοια προοπτική με το επιχείρημα της ερήμωσης των χωριών. Προφανώς η νομαρχία, όντας πράσινη, θα φέρει προσκόμματα με το ίδιο σκεπτικό, στον τεχνικά σωστό δρόμο.[...]Πολύ φοβάμαι ότι για άλλη μία φορά οι αρμόδιοι θα φοβηθούν το πολιτικό κόστος και θα καταλήξουμε σε μία διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου με 1-2 παρακάμψεις έξω από κάποια χωριά."
Τις προηγούμενες μέρες, ο μητροπολίτης με επιστολή του στον Σουφλιά, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δρομολόγηση του έργου. Και πριν προλάβει να στεγνώσει το μελάνι, ο νομάρχης μας κ. Μπουραντάς έστειλε επιστολή στον Σεραφείμ διαφωνώντας με τη θέση του. Πιο συγκεκριμένα, ο Μπουραντάς, όπως και η πράσινη παράταξη του δήμου μας, εναντιώνεται ύπουλα στην κατασκευή του δρόμου.
Ο νομάρχης έστειλε την επιστολή του με την εξής αφορμή: "επειδή δεν κάνατε καμιά αναφορά στην αναγκαιότητα των έργων των παρακάμψεων(σ.σ. παρακάμψεις Βασιλικού, Αλιβερίου), αβίαστα συμπεραίνει κανείς ότι δεν θεωρούνται αναγκαία.". Φοβερό επιχείρημα! Να πληροφορήσω τον κύριο Μπουραντά ότι ο Σεραφείμ δεν αναφέρει στην επιστολή του ούτε την αλλαγή του δικτύου ύδρευσης της Κύμης, ούτε την αλλαγή της τσουλήθρας στην πλατεία. Άρα μάλλον και αυτά δεν θα τα θεωρεί αναγκαία έργα με βάση τη λογική Μπουραντά.
Πέρα από την πλάκα, η επιστολή Μπουραντά αντικατοπτρίζει πλήρως την οπισθοδρομικότητα που κυριαρχεί στα ανώτερα κλιμάκια της νομαρχίας. Μία επιστολή γεμάτη φτηνούς συνδικαλισμούς και έωλα επιχειρήματα. Η επιστολή κλείνει ως εξής: "Συνοψίζοντας, υποστηρίζουμε τη μελέτη και την κατασκευή του νέου άξονα, όπως προαναφέραμε, αλλά αγωνιζόμαστε να δημοπρατηθούν άμεσα όλα τα έργα των παρακάμψεων που έχουν ολοκληρωμένες μελέτες.". Με άλλα λόγια, ο Μπουραντάς έγραψε ολόκληρη επιστολή για να πει ότι συμφωνεί μεν με τον νέο οδικό άξονα, αλλά θέλει την δημοπράτηση των παρακάμψεων άμεσα. Και αναρωτιέμαι, ποιος ο στόχος της επιστολής; Να δείξει ότι υπάρχει και διεκδικεί και αυτός έργα για το νομό μας και όχι μόνο ο δήμαρχος Κύμης; Να χαιδέψει τα αυτιά των ψηφοφόρων του στο Αλιβέρι και στο Βασιλικό λέγοντας 'μην ανησυχείται, έχει έργα και για σας'; Να κρατήσει μία επαμφοτερίζουσα στάση για το θέμα; Όλα αυτά μαζί;
Επιπλέον, τι επιστολή είναι αυτή που στη συντριπτική πλειονότητά της αναφέρει τα "μειονεκτήματα" του νέου δρόμου, όπως το κόστος του, το πόσους εξυπηρετεί και το μαράζωμα των τοπικών κοινωνιών, αλλά κλείνει υποστηρίζοντας το έργο; Κάποια στιγμή, πρέπει να καταλάβουν οι διάφοροι βλαχοθόδωροι ότι δεν γίνεται να είναι και με τον αστυφύλακα και με το χωροφύλακα. Μπορεί να αρέσκονται σε συνδικαλιές τύπου 'ναι μεν, αλλά', όμως πλέον αυτά δεν περνάνε. Αν όντως θέλουν τον νέο δρόμο, ας βγουν ανοιχτά να τον διεκδικήσουνε. Αν όχι να το πουν καθαρά και να υποστούν το ανάλογο πολιτικό κόστος. Ας σταματήσουν να κρύβονται πίσω από κείμενα που επιδέχονται πολλών αντιφατικών συμπερασμάτων ή κιτρινισμούς και κατινιές επιπέδου 'πρωταπριλιάτικο αστείο' και 'σιγά μην γίνει'.
Υ.Γ. περισσότερα για το θέμα, από αύριο!
No comments:
Post a Comment